Jak dodać strony na blog

Dodawanie stron w WordPressie to naprawdę nic trudnego. Jednak jeśli dopiero zaczynasz przygodę z WordPressem i nie łapiesz co i jak, nauczę cię jak dodawać strony ;).

  1. Zaloguj się do administracji bloga ( http://twojadomena.pl/wp-login.php )
  2. Z prawego panelu wybierz opcję Strony i dalej Dodaj nową. U góry wpisz tytuł strony, który będzie wyświetlany na stronie głównej.
  3. Niżej wpisz treść strony, jaka Ci odpowiada. Możesz umieszczać tutaj różne skrypty, jak na przykład Kontakt Form 7. Ja u siebie nazwałem tę stronę Zadaj pytanie. Kliknij TUTAJ, aby zobaczyć jak to się prezentuje. Contact Form to wtyczka bardzo przydatna, możesz jej użyć jako np. formularz zamawiający.
  4. Strony możesz tworzyć różnorakie. Możesz przeprowadzać ankiety, pisać informacje o sobie, o swoim blogu i wiele innych.
  5. Teraz zobacz po prawej stronie Opcję Atrybuty i Rodzic. Możesz uporządkować strony w hierarchie, na przykład możesz utworzyć stronę “O mnie” z podstronami “Historia mojego życia” i “Mój pies”. Nie ma ograniczeń co do ilości poziomów hierarchii.
  6. Niżej w Atrybutach poszukaj Kolejność. Strony są zwykle uporządkowane alfabetycznie, ale możesz w powyższym polu wprowadzić liczbę, aby zmienić kolejność, w jakiej są wyświetlane. (Wiemy, że jest to trochę tandetne, będzie lepiej w przyszłych wersjach.
  7. Jeśli masz zainstalowany All in one SEO pack, możesz niżej wpisać słowa kluczowe, opisy itd.
  8. Teraz, kiedy twoja strona jest gotowa, nie zapomnij jej opublikować! W tym celu kliknij opublikuj w prawym górnym rogu.
  9. Gratulacje, twoja strona właśnie została dodana.

Comments

3 odpowiedzi na „Jak dodać strony na blog”

  1. Awatar Dorota
    Dorota

    Heej, tu Dorota =)
    Mam bloga od niedawna i jeszcze się za bardzo w tym nie orientuję.
    Dodałam nową stronę, ale chcę, aby miała ona taki charakter jak strona główna, tj. żebym mogła dodawać do niej notki, a nie tylko jeden wpis.
    Jak to zrobić?
    Mam jeszcze jeden problem. Chciałabym przenieść już stworzony wpis z jednej strony na drugą, ale zależy mi na komentarzach, wiec nie chcę robić tego przez kopiuj/wklej. Jest na to jakiś inny sposób?
    Jesteś w stanie mi pomóc?
    Będę bardzo wdzięczna za każdą wskazówkę =)
    Pozdrawiam, Miss Creative =D

    1. Hej 😉 Żeby przenieść wpisy, czy strony, skorzystaj z opcji w panelu (Narzędzia -> Eksport) i wyeksportuj. Jeśli chodzi o wyeksportowanie jednej strony, możesz stworzyć osobnego autora do tej strony i później przy eksporcie wybrać tego jednego autora wybranego wpisu. Jeśli chodzi o notatki, najłatwiej jest to zrobić za pomocą kategorii. Czyli tworzysz kategorię na dany temat (dodajesz ten artykuł w opisie kategorii) i następnie możesz załączać notatki wpisami. Możesz również skorzystać z wtyczki Simple Taxonomies. Jesli nie możesz sobie poradzić, zapraszam do kontatku: https://netbloger.pl/kontakt/ 😉
      Pozdrawiam 😉

  2. Przydatne informacje. teraz bedzie mi znacznie latwiej, dzieki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *