• To już 6 urodziny NETblogera!

    To już 6 urodziny NETblogera!

    Sobotnie popołudnie, 14 listopada 2009 roku, godz. 13:22– Szymon Janik pomyślnie instaluje WordPressa na hostingu linuxpl.com. 3 minuty później publikuje pierwszy wpis – Jak zainstalować WordPress’a, który o dziwo – cały czas jest aktualny i linkowany na forach po dziś dzień…

    Tak! Dokładnie 6 lat temu zacząłem pisać tego bloga – pełen wiary i chęci w rozwój internetowego biznesu, którego celem miała być pomoc tysiącom osób w prowadzeniu bloga na WordPressie.

    Dziś, przeglądając statystyki mogę stwierdzić, że tylko na tym blogu udało się pomóc prawie 300 tys. osobom (unikalnym użytkownikom wg GA), obsłużyć kilkuset klientów w Polsce i zagranicą. Pomimo tego, że większość wpisów zostało opublikowanych przed 2012 rokiem, to wciąż dostaję sporo podziękowań, iż treść wpisów nadal jest bardzo pomocna.

    Zdaję sobie sprawę, że w ostatnich latach zaniedbałem bloga i poniekąd Ciebie, drogi czytelniku. Od dawna miałem w planach wrócić do blogowania… lecz dobrze wiesz, jak mi wychodziło (a raczej nie wychodziło 🙂

    W lutym tego roku postanowiłem całkiem serio wrócić do blogowania, lecz tym razem moje chęci przerwała najtrudniejsza chwila w moim dotychczasowym życiu… Musiałem pożegnać swojego tatę, który odszedł po dwóch latach trudnej walki z nowotworem mózgu.

    Tato był, jest i będzie dla mnie największą inspiracją w działaniu ponieważ mam świadomość, iż głęboko zakorzenił we mnie pomoc innym oraz zawsze był dla mnie wsparciem w moich – często nieudolnych próbach pomocy innym.

    Dlatego właśnie dzisiaj wracam do blogowania, bo wiem, że to co robiłem do tej pory, pomogło setkom tysięcy czytelnikom, w których gronie jesteś zapewne Ty, drogi czytelniku lub czytelniczko 🙂

    W najbliższych dniach możesz spodziewać się serii ciekawych wpisów oraz innych materiałów, które dla Ciebie przygotowuję. Jeśli masz jakieś pomysły, sugestie – w czym mógłbym Ci pomóc tutaj na blogu, zapraszam do kontaktu pod tym linkiem.

    To tyle na dzisiaj,
    Do zobaczenia!

  • Jak promować i pozycjonować strony oraz blogi [WIDEO]

    Jak promować i pozycjonować strony oraz blogi [WIDEO]

    Witaj w nowym – 2013 roku!

    Osobiście bardzo lubię ten okres, ponieważ cieszę się z osiągniętych celów, planuję poprawę tego, czego nie udało się osiągnąć oraz wyznaczam nowe cele.

    2013 rok z pewnością będzie szczególnym rokiem dla biznesu internetowego. Głównie ze względu na kluczowe zmiany, jakie wprowadza i będzie wprowadzać Google. Jak powszechnie wiadomo, Google jest bardzo ważnym źródłem generowania ruchu na stronie i żadna osoba, która prowadzi biznes internetowy, bądź posiada stronę internetową nie może tego zlekceważyć.

    Z tego względu przygotowałem dla Ciebie film instruktażowy, z którego dowiesz się – jak promować i pozycjonować stronę w 2013 roku. Zawarłem w nim kluczowe informacje, których musisz być świadomy, jeśli chcesz generować ruch na stronie z Google. Zapraszam do obejrzenia WIDEO poniżej:

    Jak widzisz, rok 2013 będzie rokiem zmian. I moim największym życzeniem dla Ciebie jest to, byś był gotowy na zmiany i szybko potrafił je zaimplementować w swoim biznesie. Internet bardzo szybko się zmienia i będzie zmieniał się jeszcze szybciej, dlatego łatwo będzie przegapić informacje, które mogą być kluczowe dla Twojego biznesu.

    Natomiast moim celem tutaj na blogu jest potrojenie liczby odwiedzających w ciągu roku. Tak potrojenie, sądzisz, że nie dam rady? W sumie bez Ciebie byłoby to niemożliwe. Lecz tak naprawdę głównym celem jest dostarczanie Ci jak najlepszych informacji, porad, wskazówek ze świata Marketingu, SEO(Pozycjonowanie), oraz Blogowania.

    Nie znajdziesz tutaj strategii typu „Niebiańska Ambrozja SEŁO”, „Kombajn Pieniędzy”, czy „Suszarka Kryzysu”…

    Niech ten blog będzie konkretnym źródłem informacji. Jeśli natkniesz się na recenzję jakiegoś partnerskiego produktu – możesz być pewny, że jest sprawdzony przez nasz zespół setki razy – w przeciwnym razie wyraźnie będzie to zaznaczone.

    Nie mam zamiaru podniecać się zrzutami ekranu z polecenia jakiegoś idiotycznego produktu. Zamiast tego będę świętował sukcesy innych ludzi, którzy byli wstanie je osiągnąć dzięki poradom dostarczanym przez netblogera. Wtedy będziemy świętować wszyscy razem 😉

    Nasz zespół (NETbloger Group) działa nie tylko w Polsce, ale również międzynarodowo i dzięki temu zdobywamy więcej doświadczenia, którym chętnie będziemy dzielić się z Tobą na tym blogu.

    Dlaczego chcę się tym z Tobą dzielić?

    Ponieważ kiedy zaczynałem biznes internetowy, praktycznie nie było rzetelnych, konkretnych informacji do zastosowania tu i teraz. Postanowiłem to zmienić, dlatego podjęliśmy kilka decyzji, dzięki którym – mam nadzieję, będzie żyło Ci się lepiej.

    Nigdy nie przegap ważnych wydarzeń/zmian, które będą kluczowe dla Twojego rozwoju w internecie i dołącz do naszej społeczności Google+.

    Społeczność ma charakter publiczny, dosłownie każdy może dołączyć, lecz każdy może zostać również wykluczony. Na pewno męczą Cię już hejterskie zagrywki lub turbo agresywne CapsLock’owe kłótnie pełne treści i pomocy… Niee, zostawmy to innym. Stwórzmy razem Społeczność na poziomie, w której każdy może (bez strachu przed „turbo guru”) zadać pytanie i uzyskać na nie sensowną odpowiedź.

    Dołącz do Społeczności WordPress, Marketing & SEO z NETbloger Group

    Jeśli chcesz mi pomóc dotrzymać obietnice barwnie opisane w tym artykule, udostępnij ten artykuł, abyś później mógł mnie rozliczyć… (xD)

    Za „Super Awesome” 2013 rok!!
    Szymon Janik

  • Nowy Rok 2012. Nowe cele, nowe wyzwania…

    Nowy Rok 2012. Nowe cele, nowe wyzwania…

    Witaj ponownie!

    Na wstępie życzę Ci Szczęśliwego Nowego Roku, samych sukcesów w życiu osobistym, w pracy. Spełnienia obietnic i postanowień, które zapewne sobie poczyniłeś. Bo nic nie daje takiego kopa, jak realizacja celów 😉 Zatem do dzieła!

    Jak pewnie już zauważyłeś, postanowiłem wznowić swoją działalność w Polsce. Dlaczego kolejny raz o tym piszę? Ponieważ chcę Cię poinformować, że mój blog będzie miał nieco inny charakter. Tematyką bloga od roku 2012 będzie głównie Affiliate Marketing. Więcej o blogu, grupie docelowej, tematach itd. możesz przeczytać na osobnej stronie, gdzie dokładnie opisuję plany i kierunek rozwoju netblogera.

    Krótko mówiąc,  prowadzę biznes głównie w amerykańskich programach partnerskich typu ClickBank, Paydotcom etc. Moją wizją jest widzieć Polaków, którzy odnoszą sukcesy w e-biznesie nie tylko w Polsce, ale również na skalę światową.

    Wierzę, że taka działalność doda również świeżej krwi do polskiego e-biznesu. Dlatego tutaj na blogu będę się dzielił wszystkimi moimi, doświadczeniami, które zdobywam na rynku międzynarodowym.

    Może jeszcze o stylu pisania… Ponieważ będę przede wszystkim pisał o amerykańskim e-biznesie, Nie będę spolszczał niektórych pojęć typu Affiliate Marketing. Jednak, przy każdym angielskim słowie będzie odnośnik, co to oznacza po Polsku.

    Dlaczego angielskie pojęcia? Przede wszystkim dlatego, że nieraz ciężko jest coś przetłumaczyć z angielskiego, jak również z tego powodu, aby zachować klimat amerykańskiego e-biznesu. Oczywiście, nie będę przesadzał. Blog będzie prowadzony w języku POLSKIM. Dotyczy to tylko niektórych pojęć, których zawsze znajdziesz wytłumaczenie w Słowniku.

    Jak widzisz, wprowadziłem sporo zmian w nowym roku. Od dłuższego czasu większość moich stron jest napędzanych przez Thesis Theme Framework i postanowiłem uruchomić Thesis również na tym blogu.

    Thesis opiera się na zasadzie DIY (Zrób to sam), dlatego doskonale umożliwia edycję szablonu pod każdym kątem, zachowując przy tym całkowitą prostotę konfiguracji. Praktycznie każdy 'czytający’ człowiek potrafi ustawić sobie Thesis, aby wyglądał on ładnie i przejrzyście.
    Można oczywiście zakupić gotową skórkę do thesisa, co ja oczywiście zrobiłem i jest to BlogSkin z Thesis Awesome.

    Dlaczego wybrałem akurat ten motyw? Jest o wiele bardziej przejrzysty, ładniejszy, szybszy od poprzednika, a przede wszystkim SEO-friendly.

    Jeśli kiedykolwiek będziesz miał jakiś problem, czy pytanie – napisz do mnie korzystając z formularza kontaktowego.

    W polskiej sieci mamy totalny brak jakichkolwiek informacji na ten temat. Nie wiem, czy tak mało ludzi prowadzi biznes międzynarodowy? A może inaczej… Prowadzą e-biznes na skalę światową i tak dobrze im idzie, że za żadne skarby nie chcą się tym dzielić? Nie wiem – Tak, czy inaczej z rokiem 2012 na pewno się to zmieni 😉

    Mam sporo informacji do przekazania i ciągle nabieram doświadczenia, dlatego będę się z Tobą dzielił na bieżąco. Polecam dodać mój blog do zakładek Zachęcam również do zapisania się na newsletter. Już wkrótce będę wysyłał ciekawe raporty, bonusy i porady, które stosuję z powodzeniem w swoim biznesie.

    Mam również w planie sporo projektów, które będę chciał realizować właśnie z Twoją pomocą. Jeśli jesteś chętny do współpracy, być może również zarabiasz na amerykańskich programach partnerskich, koniecznie się ze mną skontaktuj!

    Pozdrawiam,
    netbloger

  • Google Panda Update – aktualizacja algorytmu Google 2011

    Google Panda Update – aktualizacja algorytmu Google 2011

    13 Kwietnia 2011 r. Google wprowadziło kilka kolejnych zmian w algorytmie. Do tej pory nie znalazłem sensownego artykułu na temat aktualizacji Google Panda/Farmer w języku polskim, dlatego postanowiłem opublikować takowy na swoim blogu 😉

    Wielu pozycjonerów, marketerów internetowych zadaje sobie pytanie, czy ich kampanie w dalszym stopniu będą skuteczne. Jak prowadzić kampanie SEO, by zajmować najwyższe miejsca w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie, Google?

    Aktualizacja Panda (inna nazwa: farmer) wprowadziła najprawdopodobniej największe zmiany algorytmu, jakie wdrożyła firma Google w ostatnich 8 latach! Aktualizacja dotyczy ponad 16% wszystkich wyszukiwań. Największego szoku doznały olbrzymie serwisy z artykułami, oraz większa część serwisów Web 2.0.

    2 lata, a nawet jeszcze rok temu budując mini stronę, czy publikując artykuły na serwisach typu E-zine Articles, HubPages, czy Squidoo można było z łatwością przebić się do TOP10 w kilka dni!

    Właśnie kilka dni temu (13 kwietnia) zaobserwowałem to na swoich mini-blogach.

    Moja strona zajmowała 1 miejsce w Google na frazę ponad 5000 miesięcznych wyszukiwań [Ścisłe]. Artykuł z E-zin’u był na 5 miejscu. 13 Kwietnia, kiedy sprawdzałem rankingi E-zin nagle wskoczył na pierwsze miejsce, co mnie bardzo zdziwiło, po czym wypadł całkowicie poza TOP 20.

    Podobnie było w przypadku Squidoo (web 2.0). Na pewną frazę zajmowałem 2 miejsce(jako blog), natomiast mój Squidoo lens był na miejscu 7. Po Google Panda Update wypadł całkowicie z TOP 20.

    Co ta aktualizacja oznacza dla Ciebie?

    Google podkreśla, że najważniejszym czynnikiem w rankingach jest CZAS. Google stara się, aby SEO marketerzy nie byli w stanie wbić się po kilku dniach na wysoko wyszukiwane frazy. Jednak zmieniając troszkę taktykę, w dalszym ciągu możemy wylądować na pierwszym miejscu w Google w czasie krótszym niż miesiąc na bardzo ładne frazy 😉

    Najważniejsze zmiany po aktualizacji Panda

    • Wygląda na to, że reklamy na blogu obniżają rankingi. Oczywiście, nie chodzi mi tutaj o to, abyś całkowicie zlikwidował reklamy na blogu, bo to na pewno nie poprawi Ci rankingów (chociaż z takimi opiniami już się spotkałem O.o). Raczej mam na myśli, abyś ograniczył trochę agresywne kampanie reklamowe na twojej stronie, czy blogu. Nie wciskaj reklam Adsense, przeróżnych bannerów gdzie się tylko da.
    • Zwróć uwagę na ilość linków partnerskich, reklamowych. Nie dodawaj w każdym wpisie link promujący. Nie spamuj niepotrzebnie. Sprawdź także, czy wszystkie linki na twoim blogu działają prawidłowo. Aby sprawdzić, czy twoja strona nie zawiera zepsutych linków, zainstaluj wtyczkę Broken Link Checker.
    • Sprawdź indywidualne strony. Oczyść swój blog z niepotrzebnych treści, stron, które nic nie wnoszą, a mogą zaszkodzić. Jeśli stosowałeś techniki BlackHat SEO ze słowami kluczowymi itd., to usuń je ze swojego bloga. Nadszedł czas, aby zrobić porządek ze swoją stroną.
    • „Duplicate Content”… Google zdecydowało nareszcie wyplenić duplicate content (artykuły kopiowane, takie same artykuły). Strony z dużą ilością artykułów kopiowanych, o słabej jakości automatycznie tracą pozycję. Wiele osób, blogerów pisze, że duplicate conent nic nie znaczy dla Google. Być może nie znaczył. Jednak Google się zmienia i z Google update już automatyczne blogowanie nie działa tak skutecznie, jak to było kiedyś. Chyba nie muszę pisać, co trzeba teraz robić 😉 Po prostu dodawaj wysokiej jakości artykuły. Pisząc o Duplicate Content, nie mam tutaj na myśli wpisów na kontach posterous, czy RSS. W tym wypadku jest to Syndication(ktoś zna polski odpowiednik?), który nie jest zaszkodzi w rankingach wujka G. Przeczytaj, co na temat Duplicate Content pisze JohnMu z Google:

    “Just to be clear — using a robots.txt disallow is not a recommended way to handle duplicate content. By using a disallow, we won’t be able to recognize that it’s duplicate content and may end up indexing the URL without having crawled it. For example, assuming you have the same content at:

    • A) http://example.com/page.php?id=12
    • B) http://example.com/easter/eggs.htm

    and assuming your robots.txt file contains:

    user-agent: * disallow: /*?

    that would disallow us from crawling URL (A) above. However, doing that would block us from being able to recognize that the two URLs are actually showing the same content. In case we find links going to (A), it’s possible that we’ll still choose to index (A) (without having crawled it), and those links will end up counting for a URL that is basically unknown. On the other hand, if we’re allowed to crawl URL (A), then our systems will generally be able to recognize that these URLs are showing the same content, and will be able to forward context and information (such as the links) about one URL to the version that’s indexed. Additionally, you can use the various canonicalization methods to make sure that we index the version that you prefer.”

    Podsumowując, nowa Aktualizacja Google była bardzo duża i złamała mnóstwo biznesów, opartych na „black hat techniques”. Wiele multi-stron straciło swoje pozycje.

    Pamiętaj zatem, żeby umieszczać na swoich stronach artykuły wysokiej jakości, wystrzegać się „duplicate content”.

    Staraj się budować backlinki  z różnych źródeł. Nie polegaj tylko na linkach web2.0, czy linkach z artykułów.

    W szczególności zadbaj o ruch na wszystkich stronach social media. Kiedy ludzie umieszczają twoją stronę w serwisach typu social media, to znaczy, że zawiera ona dobrej jakości treść. Popularność strony z kolei przekłada się na rankingi w wyszukiwarkach, a w szczególności w Google.

  • Nowy WordPress 3.0 "Thelonious"

    Nowy WordPress 3.0 "Thelonious"

    Właśnie wyszła na światło dzienne nowa wersja WordPressa – Thelonious.

    Wprowadzono liczne zmiany. Zmieniono szatę graficzną, domyślny szablon, co dla mnie jest plusem. Widoczne zmiany można zauważyć przy instalacji oprogramowania. Już przy instalacji możesz wybrać swoją nazwę użytkownika i hasło.

    Jeśli chcesz zaktualizować swojego WordPress’a do najnowszej wersji, wybierz opcje narzędzia -> zaktualizuj automatycznie. Więcej o zmianach dowiesz się tutaj.

  • WordPress 2.9 jest już dostępny!

    WordPress 2.9 jest już dostępny!

    18 grudnia 2009 roku ukazała się nowa wersja WordPress’a 2.9

    Nową wersję można pobrać ze strony głównej WordPressa, lub aktualizując w Panelu administracyjnym naszego WordPressa.

    Wersja 2.9 jest również dostępna w języku polskim, co bardzo mnie zdziwiło, że 19 grudnia już jest dostępna na głównej stronie WordPressa. Jeśli chcesz pobrać nowego WordPressa w języku polskim, możesz pobrać go z tej strony.

    Ważne! Ta wersja WordPressa wymaga bazy MySQL w wersji wyższej, niż dotychczas. Wymagana jest wersja 4.1.2, a nie 4.0 jak było wcześniej. Jest to najważniejsza zmiana.

    Po aktualizacji wyskoczą błędy, ponieważ WordPress musi zaktualizować bazę danych. Podążaj za wskazówkami, które wyświetlać się będą podczas aktualizacji.

    Co nowego niesie ze sobą nowa wersja WordPressa?

    Ciekawą zmianą jest możliwość automatycznego skracania linków. Zobacz inne zmiany tutaj: WordPress 2.9 – zmiany

    Przed wykonaniem aktualizacji zalecam zrobić back-up.

    AKTUALIZACJA WORDPRESSA w Panelu Administracyjnym

    zaloguj się do Panelu administracyjnego WordPress. Z prawego panelu wybierz Narzędzia i najpierw wyeksportuj swoje dane(w ten sposób zabezpieczysz swoje wpisy, strony, komentarze, własne pola, kategorie i tagi).

    Powinieneś również zrobić backup bazy  danych. Pomimo, iż małe jest ryzyko, lepiej się zabezpieczyć, jeśli posiadasz już kilkanaście wpisów.

    Jeśli już zapisałem sobie Twoje wpisy, strony, komentarze, własne pola, kategorie i tagi, za pomocą tej funkcji WordPress’a wybierz z Narzędzia opcję Aktualizacja.

    Masz do wyboru wersję Polską lub angielską. Wybierz odpowiednią dla siebie i wybierz Zaktualizuj automatycznie.

    Jeśli pobrałeś WordPressa na komputer, dowiedz się jak go zainstalować – jak zainstalować WordPress.