• WordPress – kategorie w menu

    WordPress – kategorie w menu

    Jak dodać kategorie w WordPress w menu nawigacyjnym na początku strony? Ostatnio coraz więcej ludzi używa kategorie razem z podstronami. Blog staje się wtedy bardziej przejrzysty i sam dobrze rozumiem te trendy 😉

    Coraz więcej motywów powstaje z możliwością dodania kategorii do nav baru. Jeśli twój motyw nie posiada takiej możliwości – musisz pobawić się co nieco z kodem.

    Uwaga – chyba, że używasz rewolucyjnego motywu WordPress TwentyTen. Jest to bardzo prosty, przejrzysty szablon, który bije na głowę swojego poprzednika (chyba Kubricka). W każdym razie TwentyTen przy kilku poprawkach może wyglądać całkiem ładnie – jako blog.

    Kategorie w menu WordPress domyślnego motywu

    Jak zatem dodać kategorie do navbaru w WordPress? Jest na to kilka sposobów i nie ma jednej reguły, ponieważ to zależy od motywu.

    WordPress 3.0 zrobił wielki krok w kierunku użytkowników i dał możliwość tworzenia menu według własnych potrzeb z poziomu panelu administracyjnego.

    Dlatego, aby dodać kategorie, wystarczy wykonać kilka kroków poniżej. Jednak ta opcja jest dostępna dla motywów tworzonych pod wp  3.x oraz dla wspomnianego TwentyTen (domyślny szablon WordPress).

    Jak sprawdzić, czy mój szablon obsługuje tę funkcję?

    to proste, wybierz Wygląd z panelu bocznego WordPress’a  i następnie włącz Menu. Po lewej stronie u góry zobaczysz poszukiwaną informację (patrz przykład poniżej).

    Jeśli twój motyw obsługuje menu nawigacyjne, a w przypadku TwentyTen jest to pewne, zastosuj się do poniższych instrukcji, w przeciwnym wypadku, przejdź do punktu 2.

    1. WordPress kategorie w TwentyTen

    Jak dodać kategorie w WordPress pokażę Ci na przykładzie mini-bloga netbloger-wtyczki. Zobacz teraz na poniższy zrzut ekranu. Jest tam Strona główna, Strona 1, Strona 2 i About.
    Posiadam również kategorie: wtyczki, wordpress, firefox, opera, uncategorized, wp podstawy, blogowanie.

    Załóżmy, że chcę, aby w moim głównym menu pojawiały się tylko strony Strona 1, Strona 2 oraz kategorie wtyczki, wordpress, firefox oraz opera. Potrzebuję stworzyć menu. Wpisz nazwę menu jakie chcesz – nie ma to większego znaczenia i zapisz menu.

    Następnie z Położenia motywów wybierz swoje nowo utworzone menu(w moim przypadku jest to główne menu) i Zapisz.

    Niżej możesz dodawać odnośniki, jakie tylko chcesz, poniżej Strony – jakie będą wyświetlane w Twoim navbarze oraz Kategorie. Jak na przykładzie kliknij na zobacz wszystkie i zaznacz strony i kategorie, jakie zamierzasz wyświetlać w swoim głównym menu.

    W moim przypadku będą to Strona 1, Strona 2 oraz wtyczki, wordpress, firefox oraz opera. Wybierz i Dodaj do menu.

    Zobacz na zrzut ekranu poniżej. Możesz tam wybrać kolejność wyświetlanych stron oraz kategorii. Na koniec kliknij Zapisz menu.

    Powinieneś otrzymać podobny rezultat do mojego – http://wtyczki.netbloger.eu

    2. WordPress kategorie w menu – sposób 2

    Czasem motywy posiadają plik odpowiadający za główne menu. Poszukaj pliku ze słowami nav oraz menu. Na przykład nav_menu.php.Otwórz go i między znacznikami <?php ... ?> dodaj kod:

    wp_list_categories('orderby=name&include=1,2,3&title_li=');

    W miejsce 1,2,3 dodaj ID swoich kategorii, jakie chcesz zamieścić w menu nawigacyjnym.

    Jak sprawdzić ID kategorii?

    Wybierz Zakładkę Wpisy → Kategorie z panelu administracyjnego WordPress i najedź myszką na jakąś kategorię. na dole przeglądarki powinien wyświetlić się link podobny do mojego:

    https://netbloger.pl/wp-admin/edit-tags.php?action=edit&taxonomy=category&tag_ID=4&post_type=post

    Odczytaj id kategorii, jakie zamierzasz wstawić do menu i wpisz je w powyższym kodzie.

    wp_list_categories() tworzy menu w znacznikach <li> ... </li>. Więcej na ten temat możesz przeczytać na oficjalnej stronie WordPressa.

    Sposobów na dodanie kategorii jest tyle, ile motywów – niestety. Jeśli masz pytania, podziel się z nami w komentarzu.

  • Dodawanie strony do wyszukiwarek – Google, Yahoo oraz Binga

    Dodawanie strony do wyszukiwarek –  Google, Yahoo oraz Binga

    Pierwszy wpis o indeksowaniu strony, bloga czy pojedynczego wpisu NETbloger Indexing System 1 został zaksięgowany w  Google po kilku sekundach 😉 Indeksowanie, to chyba najbardziej prosta rzecz, jaką wykonujesz przy tworzeniu bloga, strony itp.

    W pierwszym artykule na temat indeksowania strony w Google opisałem pierwsze dwie części tzw. NETbloger Indexing System, który jest podstawą i właściwie wystarcza do tego, by Google zauważyło nasz blog. Jeśli jednak chcesz, aby twoja strona była wyżej, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

    Cały system składa się z 4 kroków. W sumie pierwsze dwa wystarczą przy samym indeksowaniu. Po co więc bawić się z tym dalej? Każdemu, lub prawie każdemu z nas zależy na tym, aby nasza strona, blog znalazły się jak najwyżej w wyszukiwarkach. Wszystko po to, aby zgarnąć jak największą liczbę czytelników, zdobyć jak największy ruch organiczny (ruch na stronie bezpośrednio z wyszukiwarek).

    Jeśli targetujesz blog na jakąś frazę, z pewnością zależy Ci na jak najlepszej pozycji startowej. Może nawet będziesz wstanie przebić się do TOP10 od razu, lub po kilku dniach po zaindeksowaniu przy odpowiedniej konkurencji (więcej na temat wylądowania w TOP10 w moim darmowym biuletynie).

    Poniżej przekażę Ci kilka kroków, jakie kroki wykonywałem w 2011 roku przy indeksowaniu i które w większości przypadków dawały mi pozycje TOP 10 po 1-3 dniach.

    Dodanie strony do Google

    Jeśli wykonałeś już wszystkie kroki z pierwszego artykułu na temat NETbloger Indexing System (szybka indeksacja & pingowanie), możesz, a nawet powinieneś dodać stronę do Google i innych wyszukiwarek.

    Aby dodać stronę do Google, przejdź do http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl i wypełnij szczegóły o twojej stronie.

    1. W polu URL: wpisz swój adres strony(domena lub subdomena – nie dodajemy podstron!)
    2. W polu Comments: wpisz słowa kluczowe, na które targetujesz swoją stronę, czy bloga.
    3. Następnie uzupełnij kod captcha i dodaj url klikając add url.

    Brawo, właśnie dodałeś stronę do Google 😉 Teraz każda podstrona zostanie również dodana już automatycznie przez Google. Możesz również dodać swoją stronę do katalogu DMOZ. Jednak przy szybkiej indeksacji nic Ci to nie pomoże, ponieważ zanim twoja strona pojawi się w DMOZ’ie, troszkę czasu minie 😉

    Dodanie strony do Yahoo

    W przeciwieństwie do Google, Yahoo wymaga posiadania konta, aby dodać swoją stronę. Yahoo jest już po polsku, więc nie będziesz miał większych problemów. Aby założyć konto, przejdź na stronę http://pl.yahoo.com/ i kliknij Zarejestruj się, lub jeśli posiadasz już konto – zaloguj się (rzecz jasna, ale wolę napisać, czasem może pomóc :D) Całego procesu rejestracji nie będę opisywał. Myślę, że sobie poradzisz ;).

     
    Kiedy już się zarejestrowałeś i jesteś zalogowany, podobnie jak przy dodawaniu strony do google, dodaj stronę do yahoo tutaj:
    http://siteexplorer.search.yahoo.com/submit/

    Kliknij Submit a Website or Webpage, wpisz swój url strony i wciśnij Enter. To wszystko, Yahoo pozwala również na monitorowanie dodanych stron. W MySites widzisz swoje strony. Możesz również sprawdzić backlinki do swojej strony za pomocą Yahoo Site Explorer.

    Dodanie strony do Binga

    Bing wbrew pozorom jest przyszłościową wyszukiwarką. W USA już prawie dorównuje Yahoo! W Polsce wygląda to na razie żałośnie. Ale myślę, że świeżo upieczona wyszukiwarka Microsoftu jeszcze zaistnieje na polskim rynku, szczególnie, że Facebook planuje uruchomić swoją wyszukiwarkę właśnie w oparciu o Binga, co jest smutną wiadomością dla Google.

    W Polsce – póki co rządzi Google, miażdżąc swoich konkurentów, jednak nie możemy zapominać, że wciąż istnieją inne wyszukiwarki, z których Polacy również korzystają. Ale się rozpisałem 😉

    Wracając do tematu, dodanie strony do Binga jest niemal identyczna, jak w przypadku Google. Przejdź na stronę http://www.bing.com/webmaster/SubmitSitePage.aspx

     
    Jedyna różnica, to taka, że najpierw wpisujesz kod captcha, a później stronę. Pamiętaj, aby dodać http:// do adresu strony.

    Dodawanie strony do katalogu Onet

    Ostatnim krokiem jest dodanie strony do katalogu Onet. Dlaczego do katalogu, a nie wyszukiwarki? Ponieważ Onet nie posiada już swojej wyszukiwarki, lecz korzysta z Google.

    Jak dobrze pamiętasz, na początku dodawałeś już stronę do Google. Tak jak w przypadku DMOZu twoja strona szybko się nie pojawi w katalogu, CHYBA, ŻE… za to zapłacisz. W przeciwnym razie będziesz czekał tygodniami, a nawet miesiącami… Jednak taki wpis się przyda w prawdopodobnie największym polskim katalogu.

    Aby zakończyć cały NETbloger Indexing System brakuje jeszcze tylko jednego kroku. Jest nim szybkie budowanie backlinków. Jak je zbudować, dowiesz się w 3 części mojego artykułu NETbloger Indexing System.

    Jeśli masz jakieś wątpliwości, pytania, może inne zdanie w temacie, podziel się z nami w komentarzu poniżej 😉

  • Szybkie Indeksowanie Strony w Google – NETbloger Indexing System cz. 1

    Szybkie Indeksowanie Strony w Google – NETbloger Indexing System cz. 1

    Strona zaindeksowana w Google po 2 godzinach? Tak, to możliwe, dzięki NETbloger Indexing System.

    Dziś opiszę dodawanie strony do Google oraz innych wyszukiwarek. Opiszę również jak zaindeksować stronę w mniej niż 12 godzin. Mój rekord to 2 godziny w Google, nieco więcej w Bingu i Yahoo. Lecz przeważnie indeksacja strony trwa kilka godzin więcej. Niektórzy ludzie skarżą się, że indeksowanie strony w Google zajmuje im co najmniej tydzień, a nawet dwa. Wszystko przez to, że nie wiedzą jak się dokładnie za to zabrać. Udostępniam tutaj również DARMOWE narzędzia, dzięki którym indeksowanie zajmie Ci dosłownie kilka chwil.

    Samo indeksowanie zajmuje do kilkunastu minut i składa się ze czterech kroków:

    1. Dodanie strony do wielkich serwisów tj. „Alexa”, „Quantast”, „AboutUs”
    2. Pingowanie
    3. Dodanie strony do wyszukiwarek
    4. krótka kampania bookmarkingowa

    Zapewne słyszałeś o stronach takich jak Alexa.com czy AboutUs.org. Tego typu serwisy Google Bot odwiedza co sekundę!

    Niewiarygodne, prawda? Są to strony z PR 8 lub wyżej oraz z alexa rank poniżej 1,5k 😉

    Przejdźmy do rzeczy. Poniżej w szczegółach opiszę system, z którego ja korzystałem tworząc kilkanaście, kilkadziesiąt nowych stron miesięcznie i nigdy proces indeksacji nie trwał dłużej niż 2 dni. Przeważnie po 12 godzinach nowy blog wraz z podstronami był indeksowany w Google i innych wyszukiwarkach.

    Indeksowanie strony w Google

    Tak jak już napisałem, najpierw dodajemy swoją nową stronę do serwisów typu Alexa, AboutUs itd. Posłużymy się w tym wypadku darmowym narzędziem Ritobana, który jest autorem genialnego kursu „Profit Instruments”(dzięki niemu w końcu zacząłem zarabiać w internecie ;)) – QUICK INDEX. Tool był dostępny pod adresem profitinstruments.com/quickindex

    2. Pingowanie strony

    Prosta sprawa. Polecam skorzystać znowu z narzędzia Quick Index Ritobana.

    Pingować możesz również za pomocą Pingomatic.com. Ja osobiście używam Epic Traffic Systems Ping Machine, do którego mogę sobie dodać tyle nowych serwisów ile tylko chcę. Im więcej, tym lepiej. Jednak pamiętaj, żeby wysyłać pingi tylko raz. Nie spamuj wyszukiwarek, bo to tylko zepsuje opinię twojej strony.

    NETbloger Indexing System – porady w pigułce

    1. Indeksujemy TYLKO domenę, ewentualnie subdomenę np. netbloger.eu , wtyczki.netbloger.eu a nie podstrony, czy wpisy na blogu np. https://netbloger.pl/619/mu-wordpress-3-instalacja/
    2. Przy indeksowaniu pomijamy http:// oraz www. Wpisujemy tylko czystą domenę, bądź subdomenę
    3. Przy pingowaniu również pomijamy http:// www oraz / na końcu wpisu
    4. Pingujemy tylko 1 raz (podczas NETbloger Indexing System). Nie spamujemy wyszukiwarek
    5. Pignować możemy swoje wpisy (np. netbloger.eu/619/mu-wordpress-3-instalacja)
    6. Jeśli używasz WordPress’a, zainstaluj wtyczkę cbnet Ping Optimizer [poniżej dlaczego]

    Pingowanie w WordPress

    Podczas pisania wpisu na blogu, za każdym razem, kiedy zapisujesz szkic lub wpis WordPress wysyła pingi za każdym razem. A to jest spamerstwo. Jeśli korzystasz z WordPress’a dłuższy czas i nie zainstalowałeś jakieś wtyczki, która hamuje spamerskie pingi WordPress’a prawdopodobnie już zostałeś zbanowany przez serwisy do pingowania.

    Dlatego, aby temu zaradzić, polecam 2 wtyczki (treść archiwalna – już nieaktualna. Nie trzeba instalować ani używać poniższych wtyczek): cbnet Ping Optimizer oraz MaxBlogPress Ping Optimizer.

    Obydwie wtyczki używam wymiennie i jestem z nich zadowolony. Instalacja wtyczki sporo czasu Ci nie zajmie, natomiast uchroni Cię od spamerstwa i niepotrzebnych banów. Pamiętaj, że dzięki ping services szybciej i wyżej będziesz zaindeksowany.

    Te kroki powinny wystarczyć, aby twoja strona, czy blog zostały zaindeksowane przez Google max w 2 dni. Nie mogę Ci powiedzieć, ile dokładnie zajmie indeksowanie. Ja stosuję zawsze NETbloger Indexing System i moje strony są zaindeksowane przeważnie po 2-12 godzinach.

    Zdarza się czasem, że proces trwa troszkę dłużej, lecz nigdy więcej niż 1-2 dni.

    Możesz jeszcze wykonać kilka kroków, dzięki którym pojawisz się jeszcze szybciej i co najważniejsze – wyżej w wyszukiwarkach, a przede wszystkim w Google. Lecz o tym napiszę w kilku kolejnych wpisach 😉

    Jeśli masz jakieś pytania, sugestie, podziel się z nami w komentarzu poniżej. Może używasz innych technik – zachęcam do wyrażenia swoich opinii. Zobacz drugą część NETbloger Indexing System: dodawanie strony do wyszukiwarki Google.

  • Jak Ustawić WildCard Domeny w cPanelu

    Jak Ustawić WildCard Domeny w cPanelu

    Jak ustawić wildcard dla domeny? Co to jest w ogóle WildCard? Zobacz Wildcard DNS record na Wikipedii.

    Jeśli chcemy używać WordPress MultiSite, musimy włączyć wildcard. Jest on potrzebny, żeby WordPress mógł sam tworzyć subdomeny, bez konieczności bawienia się z każdą subdomeną w panelu administracyjnym hostingu.

    Pamiętaj, że nie ma jednej reguły na włączenie WildCard na hostingach. Poniższe wskazówki dotyczą cpanelu. (np. az.pl). Jeśli masz z tym problem, najlepiej napisz do administratora, aby włączył Ci wildcard dla domeny.

    Ok, najpierw zaloguj się do cpanelu (panel administracyjny twojego hostingu) i wybierz DNS Zone Editor, ikonka pokazana poniżej:

     
    Drugim i ostatnim krokiem jest dodanie symbolu * (shift+8) w miejscu, gdzie masz wpisać subdomenę i kliknij create (utwórz)

    To wszystko, możesz teraz swobodnie zainstalować i używać WordPress Multiuser. Kliknij poniżej, aby dowiedzieć się, jak uruchomić sieć – WordPress MultiSite.

  • Jak ustawić ładne linki bez mod_rewrite?

    Jak ustawić ładne linki bez mod_rewrite?

    Problem z przyjaznymi i ładnymi linkami na blogu jest bardzo powszechny. Praktycznie każdy początkujący, również często zaawansowany bloger ma problem z ustawieniem ładnych, przyjaznych dla wyszukiwarek linków.

    Aby przyjazne linki działały poprawnie, zazwyczaj potrzeba do tego mod_rewrite. Często jednak nasze hostingi nie oferują nam tego modułu. W takiej sytuacji polecam zmienić hosting lub wykupić mod_rewrite. Jeśli jednak uważasz, że nie jest to konieczne, możesz ustawić ładniejsze linki niż domyślne w WordPress.

    Przykład:

    na moim blogu netbloger.eu możesz zauważyć system linków /%postname%/. Jednak do tego jest wymagany mod-rewrite. Aby ominąć moduł przepisywania linków możemy ustawić nasze linki na stronie bez mod_rewrite w ten sposób:

    /index.php/%postname%/

    Każda zmienna poprzedzona index.php będzie działać. możesz ustawiać kategorie, nazwy wpisów, wg daty itp. Dokładny wykaz zmiennych znajdziesz w artykule o przyjaznych linkach.

  • Spolszczenie WordPress 3.3.2

    Spolszczenie WordPress 3.3.2

    W tym krótkim Wpisie dowiesz się, jak zainstalować spolszczenie do WordPressa. Na stronie głównej WordPress’a możesz pobrać za darmo polską wersję językową.

    Jeśli zainstalowałeś, lub masz do dyspozycji tylko WordPressa z angielską wersją językową, pomogę Ci wgrać spolszczenie. Spolszczenie możesz pobrać z mojego bloga w formacie .rar. W tym celu kliknij w poniższy link i zapisz paczkę na dysku.

    Spolszczenie WordPress 3.3.2 – Instalacja

    1. Wypakuj archiwum i wrzuć cały folder languages na serwer, gdzie zainstalowałeś WordPress’a do katalogu:

    /public_html/twojblogwordpress/wp-content/

    2. Następnie musisz ustawić język polski całego bloga. W tym celu edytuj plik config.php w głównym katalogu WordPress’a łącząc się przez FTP korzystając z  filezilli. Jak obsługiwać program filezilla znadziesz również na moim blogu → FileZilla Klient FTP

    3. Kliknij prawym przyciskiem myszy na wp-config.php i dalej „edytuj”. Poszukaj w pliku ścieżki:

    define ('WPLANG', '');

    i wpisz pl_PL. Pamiętaj, aby nie zostawić żadnych spacji(białych znaków), bo możesz sobie tylko przysporzyć problemów. Wpisz po prostu pl_PL jak to jest pokazane na przykładzie niżej

     
    4. Teraz Zapisz plik i wyślij go z powrotem na serwer(potwierdź jak pokazałem poniżej)

     Jeśli wykonałeś poprawnie wszystkie kroki twój blog został pomyślnie spolszczony. Masz problem? Próbujesz się z czymś uporać, ale nie możesz znaleźć odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, problemy? Podziel się z nami dodając komentarz.

    Powodzenia 😉

  • Dlaczego Warto Używać WordPressa w 2011 roku – 7 Powodów

    Dlaczego Warto Używać WordPressa w 2011 roku – 7 Powodów

    Nie wiem dlaczego(już wiem, jak coś – aktualizacja 2015 r.), ale wyszukiwarki kochają WordPressa.

    Różnica między tradycyjnym budowaniem strony (używając Dreamwaver, Xsite Pro itp, a może nawet za pomocą NotePada, jeśli jesteś pasjonatą;)), a WordPress’em jest zadziwiająca.

    Co wyróżnia WordPressa, jako system nie tylko do blogowania, ale również wszystkich innych rodzajów stron internetowych?

    1. Strona oparta na WordPress zostanie zaksięgowana o wiele szybciej i wyżej w wyszukiwarkach, niż strona tworzona za pomocą każdego innego narzędzia.
    2. Jest zupełnie za darmo. Tak – to prawda. Słowa genialne i darmowe w Polsce do siebie w ogóle nie pasują? Jeśli nawet to prawda, to nie ma się czym przejmować. WordPress nie jest Polskim produktem (pomimo iż posiada swoją spolszczoną wersję 😉
    3. Każdy może używać WordPress’a. Nie musisz znać za grosz wszelkiego rodzaju języków programowania PHP html, aby wybudować samodzielnie stronę. Ja do dziś nie umiem (już umiem, jak coś – aktualizacja 2015) stworzyć strony w PHP, czy nawet HTML używając samego kodu – a z WordPressem sobie całkiem dobrze radzę)
    4. Możesz o wiele szybciej postawić profesjonalnie wyglądającą stronę. Oh tak, zapomniałem – przecież nic nie pobije szybkości X site pro w budowaniu szybkich stron. Jednak jeśli chcesz Mieć ładnie wyglądającą stronę – musisz męczyć się (X site pro) z nagłówkami itp. w Photoshopie. W WordPress jedyną rzeczą, jaką wykonasz – to wgranie nowego, eleganckiego szablonu za pomocą 3,4 kliknięć myszki.
    5. Istnieją tysiące, jak nie miliony gotowych i darmowych na prawdę ładnych motywów w sieci. Nie musisz sam tworzyć wyglądu – wystarczy, że wybierzesz sobie najodpowiedniejszy dla Ciebie i go aktywujesz w panelu – zobacz jak to zrobić.
    6. Ogromna baza darmowych wtyczek – które w niesamowity sposób ułatwiają stworzenie strony o jakiej marzysz. Ciekawe wtyczki – które na pewno pomogą Ci w tworzeniu twojej strony znajdziesz na moim nowym mini-blogu NETblogera.
    7. WordPress jest przyszłością. Oczywiście – na początku może Ci się wydawać, że ma mało opcji, ciężko cośkolwiek ustawić niestandardowo. Ale prawda jest taka, że wyszukiwarki kochają WordPressa i jeśli go nie używasz – tracisz znakomitą szansę na lepszy start.
  • WordPress multimedia – problemy

    WordPress multimedia – problemy

    Coraz częściej dostaję maile czy wiadomości w komentarzach o problemach z multimediami w WordPress. Jest to jeden z najczęstszych problemów na polskich hostingach. Zarówno popularne hostingi, jak home.pl czy nazwa.pl posiadają ten problem jak i mniejsze, takie jak cal.pl itp.

    Problemy są różne. Kilka rozwiązań opisałem już w swoim artykule: Jak wrzucać multimedia na blog. Częstym problemem jest brak katalogu /tmp w głównym katalogu WP.

    Czasami konieczne jest również utworzenie takiego katalogu(folderu) w głównym katalogu na hostingu. Wtedy powinno zadziałać. Bardzo często również nasze polskie hostingi w jakiś sposób blokują WordPressowi automatyczne utworzenie pliku w /wp-content/uploads

    Kiedy zamierzasz wrzucić jakieś multimedia na swój blog, WordPress automatycznie tworzy katalog /uploads. Jednak czasami nie jest w stanie utworzyć katalogu automatycznie i mamy problem.

    Jak rozwiązać problem?

    Krótko mówiąc, trzeba stworzyć samemu taki katalog. To jest cała filozofia. Lesz musisz pamiętać, że utworzony katalog musi posiadać odpowiednie prawa plików (CHMOD): 755. Więcej o tym możesz przeczytać w rozwiązaniach problemów, jak zmienić CHMOODy (prawa plików) w WordPress.

    Edycji możesz dokonać w panelu FTP, jeśli twój hosting takowy posiada. Ja sugeruję zrobić to przez klienta FTP, na przykład FileZilla.

  • Wyskakujący formularz JavaScript na stronie

    Wyskakujący formularz JavaScript na stronie

    Jak utworzyć okienko czy formularz automatycznie wyskakujący na stronie? Wiele ludzi poszukuje skutecznego rozwiązania jeśli chodzi o wyskakujące okienka. Jest to bardzo dobre narzędzie, jednak trzeba uważać, żeby nie dręczyć czytelników.

    Generalnie coś, co wyskakuje na stronie czy blogu budzi niechęć. Dlaczego? Ponieważ od razu myślimy, że to reklama. Dlatego musimy uważać, żeby wyskakujący formularz czy jakaś wiadomość nie były dręczące.

    Byłem na stronach, gdzie za każdym kliknięciem wyskakiwało okienko… Nie ukrywam, że mnie to denerwowało.

    Co zatem zrobić?

    Najlepiej jest założyć, że twój skrypt będzie wyskakiwał tylko raz podczas sesji. Jeśli nie będzie się powtarzał z wejściem na każdą inną podstronę, na pewno przyniesie dla Ciebie ogromne korzyści.

    Jakie korzyści?

    Na przykład możesz ustawić wiadomość powitalną, określić tematykę bloga, umieścić formularz, czy ankietę.

    Jeśli posiadasz swoją listę adresową, jest to bardzo skuteczne narzędzie. Dlatego niżej zademonstruję, jak to zrobiłem u siebie na blogu. Nauczę cię również, jak zamontować taki skrypt na swojej stronie czy blogu. Do utworzenia takiego wyskakującego okienka możesz użyć wtyczek: Wyniki Wyszukiwania w Google, lub samodzielnie wkleić skrypt na stronę czy bloga.

    Osobiście polecam używać zwykły skypt hmtl, który możesz zauważyć na mojej stronie. Nie zadręcza on czytelnika, co jest jego wielkim plusem.

    Najważniejsze jest to, że w każdej chwili możesz wyskakujące okienko zamknąć. Pamiętaj o tym! Jeśli nie chcesz zniechęcić do siebie ludzi, daj im możliwość zamknięcia twojej wiadomości czy formularza.

    Dynamiczny skrypt hmtl, który używam, możesz pobrać na stronie http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/dropinbox.htm.

    Aby umieścić skrypt html na stronie, wybierz w kroku 1 opcję odpowiadającą dla siebie, po czym skopiuj go (krok 2) i wklej między znacznikami <head>...</head>.

    Następnie wróć na stronę ze skryptem i skopiuj kod z kroku 3. Zamiast tekstu SPECIFY YOUR CONTENT HERE. IT COULD BE TEXT, IMAGES, OR RICH HTML ustaw swój (może być to kod html czy też zwykła wiadomość). Z tym nie powinieneś mieć problemów 😉

    Jak zainstalować taki skrypt html na blogu WordPress?

    Z tym już nie każdy sobie radzi. Dlaczego? Ponieważ WordPress jest napisany w języku PHP i NIE POSIADA jednej strony z całym kodem. Trzeba więc trochę pokombinować 😉 Problem polega na tym, że nie wiadomo, gdzie umieścić i który kod. Zatem, jeśli chcesz umieścić na swoim blogu skrypt, podążaj za moimi wskazówkami.

    1. Przejdź na stronę dynamicdrive.com

    Zobaczysz wyskakującą wiadomość, którą oczywiście możesz zamknąć.

    W podobny sposób będzie ukazywał się twój formularz.

    2. Wybierz jedną z trzech opcji (Step 1):

    • ad 1) – za każdym razem, kiedy strona się ładuje
    • ad 2) – jeden raz podczas sesji.
    • ad 3) – sam wybierasz częstotliwość ukazywania się skryptu.

    Polecam wybrać opcję 2, jak poniżej na rysunku, następnie kliknij Select All (na żółtym tle) i skopiuj zawartość (Ctr C).

     Kiedy już skopiowałeś kod, zaloguj się do panelu administracyjnego na twoim blogu i wybierz Wygląd ->Edytor.

    Z Plików motywu po prawej stronie wybierz Nagłówek (plik header.php) i wklej tam swój skopiowany java skrypt. Jeśli potrafisz używać FTP, preferuję edycję pliku header.php za pomocą edytora Notepad++.

    3. Kiedy już wkleiłeś i ZAPISAŁEŚ zmiany, wróć na stronę dynamicdriver.com

    Zaznacz kod (Step 3) przyciskając Select All na żółtym tle. Pamiętaj, aby skopiować kod z 2 okienka! (Step 3). Następnie ponownie przejdź do PA (http://adrestwojegobloga.pl/wp-admin/) i wybierz po prawej Wygląd ->Widgety.

    4. Czas na dodanie kodu na blog

    Wybierz z dostępnych widżetów Tekst (Dowolny tekst lub kod HTML), przeciągnij go do panelu bocznego, czy pasku z widżetami i wklej tam swój kod. Zapisz zmiany i zobacz na swój blog czy wszystko działa. Powinieneś zobaczyć coś podobnego, jak u mnie.

    Jeśli wszystko OK, przejdź do następnego kroku, natomiast jeśli coś ci nie działa, prześledź wcześniejsze kroki jeszcze raz lub napisz komentarz.

    5. Teraz pora na konfigurację. Wróć do administrowania widżetami i przyjrzyj się poniższemu rysunkowi.

    Na czerwono zaznaczyłem, co możesz edytować.

    1. Jak bardzo od lewej strony będzie odsunięty twój skrypt. Jeśli chcesz ustawić bliżej lewej, zmień wartość na mniejszą. Zmieniamy tylko cyferki.W tym wypadku podmieniamy wartość 200.
    2. Zmieniamy ustawienie wyskakującego okienka od góry. Podobnie, jeśli chcemy, aby wyskoczyło wyżej, zmniejszamy wartość.
    3. Tutaj z kolei zmieniamy szerokość naszego formularza. Edytujemy cyferki podobnie jak w pkt 1.
    4. Zmiana wysokości, długości okna, Jeśli chcemy powiększyć, zmieniamy wartość jak w punkcie pierwszym.
    5. Zamieniamy Close Box na Zamknij Okno, lub inaczej, jak komu odpowiada.
    6. Na końcu wpisujemy naszą wiadomość, lub wklejamy tekst html. Jak zrobić to ładnie?? Bardzo łatwo ułatwić sobie sprawę tworząc zwykłego posta z treścią wiadomości jaka ma być wyświetlana w naszym okienku, po czym kopiujemy kod hmtl (źródło dokumentu czy wpisu) i wklejamy właśnie do punktu 6.
  • Zaplanuj swój sukces w blogowaniu

    Zaplanuj swój sukces w blogowaniu

    Zarabianie na blogach możesz traktować różnie. Są ludzie, którzy traktują to jako biznes, drudzy uważają to jako pracę. Niektórzy chcą tylko urwać parę groszy przy okazji prowadzenia swojego bloga.

    Niezależnie od tego, do jakiej grupy się zaliczasz, jeśli chciałbyś zacząć zarabiać na serio w internecie wykorzystując blogi, powinieneś się do tego przyłożyć. W Polsce nadal jest bardzo wąska grupa zarabiających w internecie na samym e-biznesie. Jednak jest to możliwe, musisz tylko zacząć traktować to serio.

    Na początku dobrze jest zrobić sobie plan, co ja chcę na danym blogu zrobić, o czym pisać. Nie ma sensu pisać o wszystkim i o niczym. Nie musisz planować, jednak pamiętaj, że cele i zadania które sobie zaplanujesz bardzo pomogą ci w tym małym biznesie.

    1. Wybierz niszę dla siebie

    Najlepiej jest prowadzić bloga eksperckiego. netbloger.pl jest klasycznym przykładem. Możesz również zacząć pisać bloga o czymś, co cię pasjonuje. Jest to bardzo dobra taktyka, ponieważ zawsze będziesz miał silniejszą motywację do pisania o tym, co cię interesuje, jesteś w czymś ekspertem.

    Jeśli uważasz, że w niczym nie jesteś dobry, to bardzo się mylisz. Każdy z nas ma mnóstwo talentów, które może wykorzystać. To od ciebie zależy, co z nimi zrobisz. Dlaczego zatem nie zacząć zarabiać równocześnie pomagając ludziom stawać się lepszymi? Jeśli jednak uważasz, że nie jesteś dobry w niczym, odnajdź niszę która cię interesuje, poznaj ją i stań się w danej dziedzinie ekspertem!

    Jeśli nie jesteś przekonany, jaką niszę wybrać, przejdź na stronę artelis.pl i wybierz po prawej stronie odpowiednią dla siebie. Masz do wyboru naprawdę dużo kategorii. Kliknij w kategorię, która cię interesuje i wybierz szczegółowo niszę.

    Im bardziej szczegółowa nisza, tym wbrew pozorom lepiej dla ciebie. Dlaczego? Nie wybierasz niszy głównej po to, aby tylko założyć kolejny blog, lecz wybierasz niszę szczegółową, ponieważ chcesz ją zdominować. I to całkowicie. Kiedy zdominujesz mniejszą konkurencję, przejdziesz dalej, systematycznie wzbijając się w górę.

    1.1 Jak najlepiej dopasować niszę dla siebie?

    W rzeczywistości mamy 2 rzeczy, dzięki którym możemy dobrać tą najlepszą niszę dla siebie:
    Doświadczenie oraz o czym już wspominałem, pasja. O wiele bardziej wartościowe będą artykuły, czy wpisy pisane przez kogoś, kto ma doświadczenie w danej dziedzinie od tego, kto nie ma o czymś zielonego pojęcia.

    Podobnie, jeśli pasjonujesz się czymś, twoje artykuły będą cieszyły się większym powodzeniem od tych, które napisałeś od niechcenia, bo trzeba było, albo napisał je copywriter na etacie.

    Co więcej, jeśli jesteś w danej dziedzinie ekspertem, możesz zaoferować więcej unikatowej treści dla swoich czytelników. Dlatego dobrze się zastanów nad niszą do eksperckiego bloga.

    Z reguły każdy, kto zarabia na blogach, posiada 1 lub kilka eksperckich blogów. Nie wszystkie blogi, na których będziesz zarabiał muszą być eksperckie. Dobrze jest jednak prowadzić przynajmniej jeden.

    Jeśli zastanawiasz się nad niszą, o której chcesz pisać, poszukaj na przykładowych serwisach:

    • artelis.pl
    • eioba.pl
    • artykuly.com.pl
    • publikuj.org
    • albercik.pl

    Już w następnej części opiszę kolejny ważny aspekt, jakim jest przeprowadzenie badania słów kluczowych. Bardzo ważny krok, który jest bardzo często pomijany przez początkujących, a nawet zaawansowanych blogerów.